A Kalligráf Megoldások képpontja

V Nagy Anna vagyok, a KalligráfMegoldások megálmodója, vezetője. Szenvedélyem a kreativitás és az oktatás. Jó érzéssel tölt el, ha a workshopjaimon látom a tanoncok fejlődését óráról órára. Nagyon sokféle kreatív tevékenységet kipróbáltam, a kalligráfia a leggyönyörűbb, legmegnyugtatóbb, legfantasztikusabb mind közül.

Küldetésem: Szeretném, ha örökségeink közül a folyóírás nem veszne el, az egyre jobban tért hódító digitális írás közepette. Küldetésemnek tartom tanítani, terjeszteni az egyedi, szép kézírást.

Kezdetben volt az írás és én: a kalligráfiától nagyon távol

Az elsős iskolapadban az írás számomra sok minden volt, de öröm semmiképpen sem. Görcsösség. Kínlódás, hogy a betűk szép kerekek legyenek. Unalmas gyakorlások sikerélmény nélkül. Túl lenni a leckén minél hamarabb. Örömtelen tevékenység. A dicséreteket sohasem én kaptam.

A padtársam, Évi persze gyöngybetűkkel írt. Meg voltam győződve róla, hogy a sikerének a titka az aranyhegyű töltőtolla. Én is olyanra áhítoztam, tudtam, éreztem, hogy ha nekem is lenne egy aranyhegyű tollam, akkor a betűim kerekebbek, egyenletesebben lennének, mint egy gyöngysor….de nem lett aranyhegyű tollam, és az írásom is kesze-kusza maradt. Elvesztettem a hitemet a szépírásban, önmagamban. Negyven évig nem is gondoltam az aranyhegyű tollra.

Valami elkezdődött: ismerkedésem a valódi szépírással

Amikor egy szürke őszi napon megláttam egy kalligráfia workshopra invitáló képet, akkor, ott tudtam, hogy nekem ezzel dolgom van, el kell mennem mindenképpen. A lelkesedés nagy volt, de csak pár napig tartott. A gyermekkori negatív emlékek visszarántottak a valóságba, nem engedték, hogy elhiggyem magamról, én is képes lehetek erre a gyönyörűségre.

Meglepő sikerek a modern kalligráfia kapcsán

Újabb évek teltek el. Pedagógusi munkámban és a vállalkozásomban gyakran foglalkoztatott a célok kitűzése és a megvalósítás, az út, ami a cél felé vezet, a tervezés. Ekkor kerültem kapcsolatba a Bullet Journal rendszerrel, és tagja lettem egy magyar online közösségnek, akik offline is találkoztak . Nekivágtam én is a saját naplóm írásának. Újra leporoltam a szépíró eszközeimet, és arra használtam ezt az új lehetőséget, hogy miközben a céljaimért küzdök, gyakoroljam a kalligráfiát, tanuljak rajzolni. Én magam is meglepődtem, hogy egész jól sikerült némelyik feliratom. Újabb eszközöket, ecsetfilceket próbálgattam. És egyszer csak érkezett egy felkérés a többiektől: tanítsam meg nekik azt, amit én tudok.

Hobbiból szenvedélyes folyóírás oktatás

Tanítványaimat nagy szeretettel tanítom a tollforgatás rejtelmeire, és próbálom átadni nekik azt az örömöt, amit én is érzek alkotás közben. A sok pozitív visszajelzés alapján úgy tűnik, sikerrel.

célom

Hirdetni: a szépírás nem a kiváltságosok tudománya, hanem egy bárki által elsajátítható készség, szorgalmas gyakorlás által kerülhet a birtokunkba.

hogy a kalligráfiával egy olyan utat mutassak a kreatív technikák sokszínű világában, amely különlegességével egyéni fejlődési lehetőséget, jóleső örömet és büszkeséget okoz minden résztvevőnek. A kreativitás megélése egyéb életterületeinkre is jótékony hatással lesz , hatalmas löketet ad az unalmas hétköznapoknak.

a stressz oldás. Küzdelmeink a stresszel szemben nem mindig vezetnek sikerre, de kalligráfia gyakorlás közben, amikor arra koncentrálunk, hogy a betűelemek hogyan vékonyodnak és vastagodnak, akkor nem tudunk a mindennapi problémáinkkal foglalkozni. Lelki ellazulás történik.

élménydús énidőt biztosítani a mindennapokban a rohanó nőknek, anyáknak.

Értékeim

Érzelmeimet kreatív módon fejezem ki

Türelmes, nyugodt, a pozitívumokra fókuszáló pedagógus vagyok

Kézzel készített alkotásaimba önmagamat is beleadom, másokat is erre bíztatok

Közösségi tanulás híve vagyok. Egymást inspiráljuk, segítjük online és offline

Öröm tevékenység, flow élmény biztosítása a kalligráfia tanítás során